بازدیدها: 468
پیش از این هاشم یکه زارع اعلام کرده بود که ایران خودرو با توجه به استقبالی که از خودرو دناپلاس توربو صورت گرفته قصد دارد این خودرو را مجهز به گیربکس اتوماتیک کرده و با عنوان دنا پلاس توربو اتوماتیک راهی بازار کند. حال فهرست مشخصات و ویژگی های این خودرو منتشر شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر محصول به ظاهر جدید ایران خودرو که امید می رود بتواند اندکی رضایت را به مشتریان این شرکت خودروسازی بازگرداند.
دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری تفاوتی با دنا پلاس توربو دندهای ندارد. مساله بارز در نمای کلی دنا پلاس اتوماتیک عدم هماهنگی قسمتهای مختلف خودرو است که برای اصلاح آن ایران خودرو نیاز به طراحی محصولی کاملا جدید خواهد داشت. با این حال بهروزرسانی های صورت گرفته در دنا پلاس اتوماتیک نسبت به دنا و دنا پلاس معمولی قابل قبول هستند و نسخه متفاوتی از دنا پلاس را به نمایش میگذارند.
گیربکس این خودرو ساخت پانچ بلژیک است و از نوع دو حالته است؛ یعنی حالت های اسپرت و زمستانی را نیز در اختیار راننده اش قرار میدهد. جالب است که ایران خودروییها میزان مصرف ترکیبی را برای هردو مدل، تقریبا یکسان اعلام کردهاند.
این خودرو دارا موتور 4 سيلندر به حجم 1646 cc است که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتون متر گشتاور تولید کند. گفته می شود که دنا پلاس توربو اتوماتیک در سه تیپ L1 و L2 و L3 از سال 1400 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. البته پیش فروش این خودرو از سال 1398 آغاز شده است.
مدل اتوماتیک دنا پلاس با آپشن های بیشتری نسبت به مدل دنده ای وارد بازار خواهد شد و پیش از افزایش قیمت خودروها پیش بینی می شود قیمت آن حدود 65 میلیون تومان باشد. در حال حاضر قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما براساس پیش بینی کارشناسان قیمت آن در کارخانه بالای 150 میلیون تومان خواهد بود.
آپشن رفاهی دنا پلاس اتوماتیک L1 و L2 و L3
تیپ L1 به تجهیزات اندکی مجهز شده که برخی از این امکانات در سمند LX های قدیمی موجود هستند. صندلیهای خودرو چرمی نیست و روکش پارچهای دارد. خبری از سانروف نیز در این تیپ نخواهد بود. نکته مثبت وجود فرمان برقی است که نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری دارد. سیستم چندرسانهای مجهز به نمایشگر هفت اینچی، سنسور دنده عقب و صندلیهای برقی جلو نیز از دیگر تجهیزات دنا پلاس اتوماتیک در تیپ پایه هستند.
در نهایت کاملترین تیپ دنا توربو اتوماتیک شامل مدلی تحت عنوان L3 می شود که تفاوت های عجیبی نظیر وجود زیر پایی سه بعدی، دو رنگ شدن رینگ آلومینیومی، افزوده شدن حالت های برقی صندلی راننده، اضافه شدن دوربین دنده عقب، اسپویلر روی صندوق عقب، ورود بدون کلید، سیستم پایداری ESC و بزرگتر شدن 3 اینچی صفحه نمایشگر مولتی مدیا و سیستم تنظیم فشار باد تایرها می شود.
در اتواپ بیشتر بخوانید: