بازدیدها: 338
تیگو 5 توربو با آپشنهای جدید
تیگو 5 توربو را نخستینبار در سال 97 دیده بودیم که برای تستهای فنی به ایران آمده بود. ولی در آن زمان، مدیران خودرو برای نگه داشتن بازار تیگو 7، علاقهای به فروش آن نداشت. ولی حالا که هم بازار تیگو 5 (با موتور تنفس طبیعی) درحال نابودی است و هم تیگو 7 به باشگاه میلیاردیها رفته، به نظر میرسد زمان خوبی برای عرضه تیگو 5 توربو باشد.
ظاهرا مدیران خودرو در سکوت کامل رسانهای، از پاییز 99 تولید آزمایشی نسخه جدید امویام تیگو 5 توربو را آغاز کرده و هماکنون نیز در حال گرفتن مجوزهای شمارهگذاری آن است و احتمالا به همین زودیها، فروش آنرا آغاز میکند. با توجه به حذف نام چری از بازار ایران، قطعا این خودرو را با لوگوی MVM خواهیم دید.
تنها یک تصویر، از امویام تیگو 5 توربو منتشر شده؛ تصویری که نشان میدهد دو خط رنگی (استریپ لاین) در سرتاسر بدنه آن، کشیده شده. احتمالا مدیران خودرو این کار را صرفا برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی انجام داده و بعید است که نسخه تولید نهایی تیگو 5 توربو، با چنین ظاهری به خیابانها بیاید.
نکته جالب دیگر اینکه «سقف پانوراما» که همه انتظار اضافهشدنش را میکشیدیم، متاسفانه در این خودروی جدید نیز وجود ندارد.
نباید این نکته را هم فراموش کنیم که تیگو 5، از همان ابتدای کارش در ایران، علاقه زیادی به آپشن داشته است. پس قطعا در این خودرو نیز باید منتظر اضافهشدن آپشنهای ریز و درشت فراوانی باشیم که «فرمان برقی» و «مانیتور جدید عمودی»، از جمله این آپشنها خواهند بود.
مشخصات فنی
چری برای کاهش هزینههایش، ترجیح داده از همان موتور معروف 1.5 لیتری توربوشارژ خود برای این خودرو استفاده کند؛ موتوری که با کد فنی SQRE14T15C شناخته میشود و قبلا هم در تیگو 7، آریزو 5 توربو و حتی امویام X55 امتحانش را پس داده بود.
با آمدن این موتور جدید، به قدرت و گشتاور تیگو 5 به ترتیب 17 اسب بخار و 48 نیوتن متر اضافه میشود. یعنی حالا با خودرویی روبرو هستیم که حدود 156 اسب بخار به همراه 230 نیوتن متر در اختیارتان قرار میدهد. نکته هیجانانگیزتر اینکه مدیران خودرو، گیربکس آن را هم تغییر داده و برای اولینبار میخواهد از گیربکس CVT با 9 دنده مجازی استفاده کند؛ یعنی همان گیری بکس که هماکنون در آریزو 6 هم نصب است.