بازدیدها: 761
آغاز تولید وانت پادرا پلاس
مهر 99 | با حضور مدیرعامل سایپا، مراسم افتتاح خط تولید وانت پادرا پلاس در تاریخ هفتم مهرماه در گروه خودروسازی زامیاد، برگزار شد.
ارتقای استاندارد آلایندگی موتور به یورو5، افزایش کیفی و تجهیزات، به همراه بهبود ظاهری خودرو، از جمله ویژگیهایی است که باعث شده تا سایپا، وانت پادرا پلاس را بعنوان جایگزین آینده وانت زامیاد Z24، به مرحله تولیدانبوه برساند. هماکنون میزان داخلیسازی پادرا پلاس به 70% رسیده است.
پادرا پلاس دوکابین برای سال 1400
شهریور 99 | آقای رادمهر، مدیر پروژه پادرا پلاس، گفته که زامیاد در سال 99، بدنبال تولید و عرضه 1000 دستگاه از این وانت جدید را دارد. ظاهرا طبق برنامهریزی زامیاد، تولید پادرا پلاس بصورت سالانه افزایش خواهد داشت تا آنکه نهایتا به یکی از پرتیراژترین وانتهای بازار ایران تبدیل شود.
وانت پادرا پلاس فعلا در نسخه تک کابین تولید میشود اما از اواخر سال جاری، زامیاد همچنین تولید پادرا پلاس دوکابین را هم آغاز خواهد کرد.
مشخصات
شرکت زامیاد نیز برای آنکه از موج جدید «پلاس سازی» در شرکت های ایران خودرو و سایپا عقب نیفتد، برای سال 99 محصول تازهای روانه بازار کشورمان خواهد کرد: وانت پادرا پلاس در راه است!
زامیاد پادرا که احتمالا یکی از ناموفقترین وانتهای بازار ایران است، از سال 96 به خط تولید زامیاد قدم گذاشت. همین تجربه ناموفق شاید دلیلی خوبی برای زامیاد بوده تا نسخه جدیدتر وانت پادرا را با نام پادرا پلاس، راهی بازار کند.
وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 97 دیده بودیم. در آن زمان، زامیاد نگران از دست دادن خط تولید وانت نیسان بدلیل استانداردهای جدید 85گانه بود. به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جایگزین نیسان زامیاد، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال 98 به بازار بیاید اما این اتفاق نیفتاد و حالا برای عرضه در نیمه دوم سال 99 آماده شده است.
مهم ترین نکته درباره پادرا این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی پادرا، همان شریک جدید زامیاد است، یعنی شرکت Foday که قرار بود شاسی بلندی به نام فودای لندفورت (زامیاد تیوان) را هم به ایران بیاورد.
این وانت در واقع نسل جدید فودای لیون است که در بازار چین به نام لیون F16 به فروش میرسد. به همین دلیل است که نه در نمای ظاهری و نه در نمای داخلی خودرو، هیچ اثری از پادرای سابق را نمی بینیم. مهمترین ویژگیهای جدید وانت پادرا پلاس عبارتند از:
- دستگیره های آسان بازشو
- شیشه ها و آینه های برقی
- صندلی های جدید با ارگونومی بهتر
- صندلی 3 حالته راننده
- بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)
- سیستم صوتی جدید
- قابلیت نصب مانیتور
- قابلیت نصب ایربگ
- فرمان هیدرولیک
- مه شکن جلو و عقب
- ترمز دیسکی جلو / ترمز کاسه ای عقب
- ریموت و قفل مرکزی / ایموبلایزر
- ترمزهای ABS به همراه EBD
زامیاد برای پادرا پلاس، از همان پیشرانه سابق وانت پادرا استفاده کرده که با حجم 2.4 لیتر میتواند 95 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور را در اختیار رانندهاش قرار دهد. همچنین با توجه به اینکه نیسان زامیاد در نسخه متفاوت عرضه میشود، بعید نیست که در آینده، شاهد تولید وانت پادرا پلاس در مدلهای دوگانه سوز و دیزلی نیز باشیم.